پرکاربرد ترین ابزارهای صنعت ترمووود

آراد-چوب-ایرانیان

پرکاربرد ترین ابزارهای صنعت ترمووود

بسیاری از تولیدات صنعت چوب و ترمووود در صنایع مختلفی از جمله مبل سازی،کابینت سازی، دکوراسیون داخلی و مصنوعات چوب کاربرد دارد. از این رو با توجه به نوع تولیدات ، صنایع تولیدی و کاربرد چوب، ابزارها و دستگاه های بسیاری ساخته شده اند. با پیشرفت تکنولوژی برخی از ابزارهای قدیمی و دستی جایگزین دستگاه ها و ابزارهای پیشرفته شده اند که علاوه بر گاوصندوق نیکا افزایش دقت و سرعت عمل ، با حذف نیروی انسانی انجام کلیه امور نجاری را ساده تر نموده است. در ادامه مبحث به معرفی پرکاربرد ترین ابزار های صنعت ترمووود می پردازیم.

ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

متر:

متر از مهمترین و پرکاربرد ترین ابزارهای صنعت ترمووود می باشد که معیاری برای اندازه گیری اجسام مختلف در دنیای ابزار آلات است. این ابزار درعین سادگی نیازمند دقت بالایی در هنگام ساخت می باشد. مترها انواع مختلفی دارند که با توجه به حرفه، شرایط محیط، علم و شاخه کاری، صنعت و مهندسی تقسیم بندی می شوند.

انواع متر:

  • متر لیزری
  • متر فایبر گلاس
  • متر مهندسی
  • چرخ متر دار
  • متر باتری دار اتوماتیک
متر--ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
متر–ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

دریل:

از جمله مهمترین ابزار مصرفی بازار، دریل می باشد. این ابزار مصارف خانگی و حرفه ای دارد که جهت سوراخ کردن چوب، فلز، پلاستیک و یا هر چیز دیگری با سطوح و جنس های مختلف استفاده می شود.

دریل به 2 صورت دستی (آچاری) و الکتریکی در بازار به فروش می رسد. دریل های دستی معمولا برای استفاده در صنایع دستی و ظریف کاری به کار برده می شوند. دریل های الکتریکی با اتصال کابل به برق و یا با استفاده از باتری شارژ می شوند. در این نوع دریل نیروی انسانی حذف شده و در واقع نیروی برق یا باتری نقش به حرکت در آوردن و چرخش را نیز به عهده د ارند.

دریل-شارژی--ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
دریل-شارژی–ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

شاقول/ شاغول:

شاغول یا شاقول و یا شاهول ابزاری مخروطی شکل از جنس سنگ یا فلز می باشد که به آن ریسمان می آویزند. شاقول به صورت عمود به زمین قرار می گیرد. کاربرد شاقول در صنعت چوب هم راستا نمودن سطوح چوب می باشد.

شاقول-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
شاقول-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

تفنگ میخکوب:

دستگاه میخکوب برای متصل کردن میخ در سطوح مختلف اعم از چوب، بتن، فلز و… به کار برده می شود. بیشترین کاربرد میخکوب در کارگاه های عمرانی و ساختمانی جهت تعمیرات، ساخت و ساز و اتصالات سبک می باشد. با توجه به کاربرد و انتظاری که از دستگاه میخکوب می رود، این دستگاه با سایز های متفاوت و قدرت های متفاوت تولید می شود.

میخکوب ها به چند دسته، میخکوب اسکا SK، میخکوب دو پایه، میخکوب نواری، میخکوب تیپو TIPO، میخکوب تی T و … تقسیم می شوند . که از بین این موارد تفاوت اسکا، تیپو و تی در سایز و ابعاد آن ها می باشد و بر همین اساس کاربردشان نیز تغییر می یابد.

  • میخکوب بادی اسکا SK: درب و پنجره، چوب، پلاستیک، کابینت و پارکت، قاب عکس
  • میخکوب تیپو TIPO: چوب، قاب عکس، پلاستیک، روکش درب
  • میخکوب تی T: درب و پنجره، کابینت، دیوار کوب، پارکت
آراد چوب ایرانیان میخکوب-بادی
آراد چوب ایرانیان میخکوب-بادی

چکش لاستیکی:

یکی دیگر از پرکاربرد ترین ابزارها در صنعت ترمووود چکش لاستیکی می باشد. این ابزار برای کوبیدن میخ فلزی یا ضربه زدن جهت جا انداختن به کار می رود. گاوصندوق کاوه در پروژه های ترمووود از چکش برای جا زدن کلیپس یا تراز نمودن چوب استفاده می کنند به طوریکه هیچ آسیبی به چوب وارد نشود.

چکش-لاستیکی-آراد-چوب-ایرانیان
چکش-لاستیکی-آراد-چوب-ایرانیان

گرد بر:

مته گردبر ابزاری ست که هم در صنعت و هم در ساخت و ساز های عمومی برای سوراخ کاری دایره ای استفاده می شود. این مته در وسط یه استوانه دنده دار توخالی واقع شده است که پس از اتصال به دریل، می تواند سطوح مختلف را با قطرهای متفاوت سوراخ نماید.

گرد برها از نظر ساختمان اجزا، شکل دندانه ها، متریال و کاربرد تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال گرد بر مناسب چوب و ترمووود، اغلب از فلز کم کربن یا پر کربن با دندانه ای اره ای ساخته شده است. که با توجه به نوع برشکاری و جنس چوب، فرم دندانه ها تغییر می کند.

مته-گردبر--ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
مته-گردبر–ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

اره دیسکی:

هنگام کار کردن و برش دادن الوارهای سنگین و قطور از این دستگاه استفاده می شود. اره دیسکی یا اره گرد بر یا اره نفوذی دستگاهیست که با توجه به تیغه ای که روی آن تعبیه می شود برای برش جوب، فلز و پلاستیک استفاده می شود. در هنگام استفاده از اره گرد بر دیگر نیازی به جا به جایی الوار ها نیست بلکه اره به راحتی قابل جا به جایی بوده و نیروی انسانی کمتری برای این کار هدر می شود.

نکته مهم در انتخاب این دستگاه، جنس تیغه (فولادی، استیل، بتنی، سرامیکی وکاربایدی) و زاویه دندانه ها می باشد که در کارایی آن تاثیر به سزایی دارد.

اره-دیسکی-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
اره-دیسکی-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

تراز:

ابزاریست که در عملیات عمرانی و ساختمانی جهت اندازه گیری و سنجش میزان افقی بودن یک سطح یا راستا می باشد. این ابزار یکی از اصلی ترین بخش پروژه کرکره برقی های ساخت و ساز می باشد که تمام بر آمدگی ها، ناصافی ها و زاویه ها را بررسی می کند.

ترازها انواع مختلفی دارند، از جمله تراز های حباب دار (دستی)، تزار دیجیتال (تیلت سنج) و زاویه سنج.

تراز-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
تراز-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

سمباده لرزان:

این ابزار بسیار رایج و محبوب، برای افرادیست که با کارهای چوبی سرو کار دارند. سمباده لرزان در واقع همان سمباده برقیست که با تبدیل نیروی چرخشی موتور به حرکت لرزشی، سطوح نا هموار و موج دار چوب را صاف می کند. این سمباده سبک و کم صدا می باشد و کار کردن با آن بسیار ساده ست. کافیست آن را به صورت دورانی و آرام روی سطح چوب حرکت دهید.

سمباده-لرزان-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
سمباده-لرزان-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

گونیای نجاری وسیله ای برای اندازه گیری، درج زاویه، خط کشی روی چوب و کنترل درست بودن اتصالات می باشد. مهمترین وظیفه این ابزار اطمینان از عمود گاوصندوق بودن جسم بر سطح و یا زاویه 90 درجه دو جسم با یکدیگر می باشد.

گونیا-نجاری-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
گونیا-نجاری-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

فارسی بر:

دستگاهیست که برای برش مقطعی و برش زاویه دار استفاده می شود. برش فارسی، برشی زاویه دار در راستای طولی قطعه و برش اریب، برشی زاویه دار در راستای عمودی می باشد.

فارسی-بر-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان
فارسی-بر-ترمووود-آراد-چوب-ایرانیان

منبع: www.awi.co.com

3 دیدگاه ها
  • محمود امانی
    ارسال شده در 10:16h, 04 شهریور پاسخ

    سلام
    بسیار عالی ابزار و لوازم کار برای چوب را به نمایش گذاشتید ولی برای جذب مشتری بهتر است تولید محتوا با فیلم نمایید بعبارتی محتوا سازی کنید بگونه ای که با فیلم بصورت خلاصه و در حد امکان کاربرد هر ابزار را برای ساخت یک مدل زیبا به نمایش بگذارید .
    اگر اَشکال پیچیده که برای عموم خیلی جذاب و تحیر بر انگیز است در تولید محتوا برای ساخت استفاده شود خیلی تأثیر گذار خواهد بود .
    مجدداً از پیج خوب و عکسهای با کیفیت ابزار در پیجتان تشکر میکنم .

  • آموزشگاه کامپیوتر
    ارسال شده در 11:17h, 19 شهریور پاسخ

    بسیار عالی بود

  • بهترین وکیل تهران
    ارسال شده در 11:18h, 19 شهریور پاسخ

    بسیار جذاب بود

دیدگاه خود را بنویسید