محاسبه قیمت اجرای ترمووود

آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود--قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود1-

محاسبه قیمت اجرای ترمووود

همواره نحوه محاسبه قیمت اجرای ترمووود برای کارفرمایان سوال بر انگیز و مورد بحث بوده است. در این مقاله سعی داریم به بررسی بخشی از سوالات مربوط به محاسبه آن به طور کامل بپردازیم.

همانطور که می دانید در سبک معماری مدرن، یکی از پر کاربرد ترین متریال های مورد استفاده، چوب ترمو می باشد. این چوب علاوه بر زیبایی منحصر به فرد مزیت های بسیاری داشته که باعث جذب کارفرمایان و طراحان شده است.

یکی از مهمترین هدف های طراحی داخلی و خارجی ایجاد حس خوب برای بیننده می باشد که با توجه به آن گاهی از فنگ شویی استفاده می شود. بر اساس این فلسفه عنصر چوب، عنصر سر زندگی می باشد که استفاده از آن نشان دهنده ی رشد و گسترش در زندگی می باشد همچنین چوب باعث ایجاد حس و انرژی مثبت می باشد.

آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود--قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود2-
آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود–قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود2-

عوامل تعیین محاسبه قیمت اجرای ترمووود:

1- ترمووود انتخابی:

محاسبه قیمت چوب ترمو بر اساس عرض و ضخامت آن، کشور سازنده (ایران، ترکیه و فنلاند)، نوع گره چوب (پروانه ای و گرد) و گرید چوب (A,B,C) تعیین می گردد. در این مورد طول شاخه چوب ها هیچ تاثیری در قیمت آن ندارد. هرچه ضخامت چوب ها بیشتر باشد قیمت آن بیشتر می شود. یکی از عوامل مهمی که این روزها در تعیین قیمت ترمو تاثیر گذار است قیمت ارز می باشد بر همین اساس برای مشخص شدن قیمت به روز شده  ترمو لازم است با کارشناسان آراد چوب ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود--قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود6-
آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود–قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود6-

2- زیر سازی مناسب:

زیر سازی مطلوب به صورت سیمانی و فلزی می باشد. گاهی برای نصب چوب ترمو به شاسی کشی فلزی و چوب زیر سازی نیاز می باشد. با توجه به مساحت پروژه، قیمت به روز شده پروفیل آهنی و سیمان، چوب زیر سازی (روسی و ترموود) قیمت زیر سازی تعیین می گردد.

آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود--قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود4-
آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود–قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود4-

3- اتصالات ترمووود:

برای اتصال چوب های ترمو و زیر سازی از پیچ های سرمته، پیچ های رنگی (گالوانیزه) و یا کلیپس دکینگ (خرچنگی) استفاده می شود. به طوریکه در هر 30 تا 40 سانتی متر از چوب این اتصالات نصب می گردد. برای نصب چوب زیر سازی از پیچ سرمته و برای نصب ترمو از کلیپس یا پیچ رنگی استفاده می شود.  با توجه به قیمت این اتصالات و کیفیت آن قیمت این آیتم تعیین می گردد.

آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود--قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود5-
آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود–قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود5-

4-رنگ چوب:

این آیتم به انتخاب کارفرمایان در ارتباط با نوع رنگ و نحوه رنگ آمیزی بستگی دارد. رنگ های ارائه شده توسط آراد چوب ایرانیان به دو صورت پایه روغن و پایه آب می باشد. گاهی قبل از انتقال چوب ها به پروژه، هر 4 وجه ترمووود ها توسط این تیم رنگ می شود که در آن صورت قیمت اجرای رنگ روی قیمت چوب اضافه می گردد. در برخی دیگر از مواقع کارفرمایان رنگ را به صورت جداگانه از آراد چوب ایرانیان تهیه کرده و بعد از نصب ترمووود ها روی سطح چوب (یک وجه) رنگ می گردد.

آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود--قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود3-
آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود–قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود3-

5-نصب ترمووود:

نحوه محاسبه قیمت اجرا به موقعیت جغرافیایی پروژه (تهران یا شهرستان)، فضای اجرای چوب (نما، سقف، کف، فلاور باکس، دیوار چوب و…) بستگی دارد.

آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود--قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود7-
آراد-چوب-ایرانیان-ترمووود–قیمت-ترمووود-نصب-ترمووود7-

منیع: سایت آراد چوب ایرانیان www.awi.co.com

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید