ظروف چوبی فینگر جوینت

فینگرجوینت-ظروف-چوبی--آراد-چوب-ایرانیان-1

ظروف چوبی فینگر جوینت

استفاده از ظروف چوبی فینگر جوینت به دلیل طبیعی بودن و زیبایی خاصی که دارد بسیار رایج و پر کاربرد است. امروزه در بسیاری از رستوران ها، کافی شاپ ها و منازل این ظروف جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. قبل از هرچیزی لازم است کمی در ارتباط با فینگر جوینت بدانیم.

فینگرجوینت-ظروف-چوبی--آراد-چوب-ایرانیان-2
فینگرجوینت-ظروف-چوبی–آراد-چوب-ایرانیان-2

فینگر جوینت چیست:

در صنعت چوب و نجاری ، بعد از ساخت وسایل مورد نظر، تکه های کوچکی از چوب که بلا استفاده هستند را جدا کرده و به MDF، نئوپان و یا فینگر جوینت تبدیل می کنند. البته فینگر جوینت یک بخش نوین است که با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های جدید پا به دنیای چوب گذاشته است. در واقع فینگر جوینت اتصال شانه ای یا جعبه ای  بین تکه های کوچک چوب است که از برش چوب و اتصال آن ها به وسیله چسب به یکدیگر حاصل می شود.

این اتصال می تواند به صورت کناری/افقی  (side by side/horizontal) یا انتهایی/عمودی (end to end/vertical) باشد که کاری بسیار ظریف و با دقت بالا بوده و باید کاملا بدون شکاف بین دو قطعه چوب صورت گیرد.

فینگر-جوینت-آراد-چوب-ایرانیان
فینگر-جوینت-آراد-چوب-ایرانیان

مزایای ظروف چوبی فینگر جوینت:

طبیعی بودن:

این صفحات از چوب طبیعی ساخته شده است که از نظر زیبایی و هم از نظر بهداشتی  نسبت به MDF و نئوپان برتری دارند.

مقاومت این صفحات:

به دلیل اینکه این صفحات طبیعی هستند در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند اما این نکته را باید در نظر داشت که علی رغم تحمل بالای فشار بر روی سطح، فینگر جوینت ها در برابر ضربات ناگهانی و محکم مقاومت خیلی بالایی ندارند و سطح آن ها دچار آسیب می شوند. نکته ی تاثیر گدار دیگر در مقاومت فینگر جوینت های آراد چوب ایرانیان،  تولید پانل ها با چسب های ضد آب لازیوست (چسب کشتی سازی) که آنها را کاملا ضد آب کرده است.

رنگ پذیری بالا:

فینگر جوینت ها رنگ پذیری بسیار خوبی دارند و معمولا برای استفاده آنها در ظروف چوبی باید از روغن ها و رنگ هایی با بیس گیاهی استفاده نمود.

نحوه نگه داری این ظروف:

ظروف های چوبی فینگر جوینت به دلیل استفاده از روغن های گیاهی بسیار بهداشتی بوده و به راحتی قابل شستشو می باشند.

اما به هیچ عنوان نباید آن ها را داخل ماشین ظرفشویی ( در معرض حرارت بالا و مواد شیمیایی) قرار داد.

منبع: سایت آراد چوب ایرانیان WWW.AWI.CO.COM

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید