ترمووود دور استخر

آراد-چوب-ایرانیان--کف-تایل--کفپوش ترمووود دور استخر-8

ترمووود دور استخر

در این مقاله قصد داریم با انواع ترمووود دور استخر، معایب و محاسن های آن آشنا شویم.

فضای دور استخر نیاز به متریالی دارد که علاوه بر زیبایی عوامل مهم و متعددی را در بر گیرد. بهترین متریالی که برای دور استخر می توان پیشنهاد داد، چوب ترمو می باشد. این چوب علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که برای فضای اطراف استخر ایجاد می کند محاسن بسیار زیادی دارد که گزینه مناسبی برای آن می باشد. از جمله این عوامل می توان به جلوگیری از لیز شدن سطح دور استخر و یا کنترل دمای سطح (جلوگیری از گرم شدن سطح توسط نور خورشید)  اشاره نمود. ترمووود دور استخر به دو صورت نصب می گردد: به صورت الواری و یا به صورت کف تایل

آراد-چوب-ایرانیان--کف-تایل--کفپوش ترمووود دور استخر-6
آراد-چوب-ایرانیان–کف-تایل–کفپوش ترمووود دور استخر-6

ترمووود الواری برای کف:

این نوع طراحی نیاز به زیر سازی مناسب دارد. به طوریکه سطح باید کاملا صاف و بدون شیب باشد و برای نصب ترمووود ها روی سطح حتما شاسی کشی فلزی انجام شده باشد به صورتی که پس از تهیه قوطی فلزی چهار در چهار  آنها به فاصله ۴۰ سانتی متر از هم دیگر قرار می گیرند. روی این قوطی های نصب شده چوب های زیر سازی روسی قرار داده شده و به وسیله پیچ سرمته در راستای عمود بر ترمووود هایی که قرار است نصب شوند، وصل می گردند. چوب های زیر سازی معمولاً ضخامت ۳ در ۵ بوده و زیر ساخت خوبی برای نصب ترمووود می باشند. بعد از انجام این مراحل چوب های ترمووود به صورت الواری به وسیله پیچ و یا گیره پروفیکس نص می گردند.

آراد-چوب-ایرانیان--کف-تایل--کفپوش ترمووود دور استخر-2
آراد-چوب-ایرانیان–کف-تایل–کفپوش ترمووود دور استخر-2

کف تایل ترمووود:

کف تایل یا کفپوش های ترمووود در واقع همان موزاییک های چوبی از جنس ترمووود در ابعاد 30*30 می باشند که جایگزین مناسبی برای کف های سیمانی و موزاییک های معمولی می باشند. این کف تایل ها از یک زیره پلاستیکی و چوب ترمو تولید شده و نیاز به شاسی کشی جهت نصب ندارند.  نصب کفپوش ها بسیار ساده و آسان بوده و در کمترین زمان ممکن نسبت به سایر روش های پوشش دهی کف، انجام می گیرد.

آراد-چوب-ایرانیان--کف-تایل--کفپوش-10
آراد-چوب-ایرانیان–کف-تایل–کفپوش-10

محاسن و معایب دو مدل ترمووود:

انتخاب این روش ها از لحاظ زیبایی کاملا وابسته به سلیقه مشتریان محترم می باشد. در هر دو روش به دلیل استفاده از چوب ترمو روی سطح ، مقاومت و ماندگاری این نوع کفپوش ها در شرایط مختلف بسیار بالا می باشد. بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در فضاهای داخلی، خارجی و فضاهای مرطوب می باشند. ترمووودها سبک و کم وزن بوده و در برابر فشار وارده بر سطح بسیار مقاوم می باشد.

آراد-چوب-ایرانیان--کف-تایل--کفپوش ترمووود دور استخر-3
آراد-چوب-ایرانیان–کف-تایل–کفپوش ترمووود دور استخر-3

از لحاظ هزینه کف تایل ها مخارج کمتری را نسبت به ترموود الواری شامل می شوند. از دیگر مزیت های کف تایل نصب راحت، امکان باز کردن و نصب مجدد جهت نظافت می باشد. همچنین آب و هوا  به راحتی در زیر کف تایل ها در جریان است.

آراد-چوب-ایرانیان--کف-تایل--کفپوش-11
آراد-چوب-ایرانیان–کف-تایل–کفپوش-11

منبع: سایت آراد چوب ایرانیان www.awi.co.com

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید