سوالات متداول رنگ ترمووود

رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-55

سوالات متداول رنگ ترمووود

آراد چوب ایرانیان قصد دارد در این مقاله به سوالات متداول رنگ ترمووود بپردازد تا راهنمای مناسبی برای مشتریان محترم در جهت خرید رنگ باشد.

رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-11
رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-11

1- الزام استفاده از رنگ چوب (ترمووود و روسی) به چه دلیل است؟

رنگ های مخصوص ترمووود در واقع یک لایه پوششی و محافظ برای چوب به حساب می آیند. همچنین این رنگ ها به دلیل خاصیت آنتی uv که دارند مانع از پوسته شدن سطح چوب در برابر اشعه آفتاب می شوند و به خوبی باعث افزایش مقاومت چوب می شوند.

2- تفاوت رنگ پایه آب و پایه روغن چیست؟

رنگ های پایه روغن Oil Based نسبت به رنگ های پایه آب Water Based  ماندگاری بیشتری دارند و مقاومت بیش تری برای چوب ایجاد می کنند. پس پیشنهاد می شود در مناطقی که در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند مانند کف، محوطه باز، سخت چوب ها و نمای ساختمان به کارمی رود. رنگ های پایه آب مناسب دکوراتیو، فضای داخلی، سازه چوبی و نمای ساختمان می باشد.

رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-1
رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-1

3-هر یک لیتر رنگ چه مقدار از چوب را پوشش می دهد؟

هر یک لیتر رنگ در صورتی که یک بار اجرا شود حدود 10 تا 15 متر مربع را پوشش می دهد. باید این نکته را در نظر داشت زمانیکه روی سطح چوب ساب زده می شود مقدار بیشتری رنگ جذب می کند.

4-ماندگاری رنگ های ترمووود و روسی چقدر است؟

یکی از سوالات متداول رنگ ترمووود در ارتباط با ماندگاری آن می باشد. ماندگاری رنگ های پایه روغن و پایه آب در صورتی که در مکان صحیح استفاده گردد (رنگ پایه روغن در فضای بیرونی و رنگ پایه آب در فضای داخلی) ماندگاری 3 الی 4 سال را خدمت مشتریان محترم ارائه می دهد . اما اگر از رنگ های پایه آب در فضای خارجی استفاده شود این ماندگاری به 1 الی 2 سال کاهش می یابد.

رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-8
رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-8

5- برای اجرای رنگ از چه وسیله ای باید استفاده نمود؟

برای اجرای رنگ کافیست از قلم و یا دستمال تنظیف استفاده شود. باید این نکته را در نظر داشت که قبل از اجرای رنگ باید سطح چوب کاملا تمیز و بدون گرد و خاک باشد.

6-حلال های مناسب برای رنگ چه موادی هستند؟

لازم به توضیح است که رنگ های شرکت آراد چوب ایرانیان نیاز به هیچ حلالی (آب، رزین و…)  ندارند. فقط کافیست قبل از باز شدن گالن رنگ را به خوبی تکان داده سپس بعد از باز شدن درب قوطی، رنگ داخل را به خوبی هم زده تا مواد ته نشین شده به خوبی با هم مخلوط گردند.

رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-9
رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-9

7-تاریخ انقضاء رنگ ها چه مدت است؟

تا زمانی که درب قوطی رنگ ها باز نشود به هیچ عنوان هیچ گونه مشکلی در ارتباط با تاریخ انقضاء آن وجود ندارد اما پس از باز شدن درب، می توان از رنگ ها تا 10 ماه استفاده نمود.

8-  برای اجرای دو بار رنگ ترمووود و روسی چه نکاتی مهم است؟

برای اجرای  دو بار از رنگ باید از خشک شدن اجرای قبلی اطمینان حاصل نمود و بین هر اجرا سطح کار با سمباده خیلی نرم ، سمباده زده شود.

آراد-چوب-ایرانیان-12
آراد-چوب-ایرانیان-12

9-آیا بعد از اجرای رنگ نیاز به اجرای روغن یا رزین هست؟

بعد از اجرای رنگ چوب نیاز به استفاده از هیچ گونه روغن و رزین نمی باشد.

10- برای تجدید رنگ چه عملیاتی باید صورت گیرد؟

رنگ های استفاده شده روی سطح چوب  بعد از چند سال  کم رنگ می شود و یا در برخی از قسمت ها کاملا از بین می رود. این امر نشان دهنده ی نیاز چوب به تجدید رنگ می باشد. روی سطح چوب را با دستگاه مخصوص کاملا ساب زده به طوری که سطح روی آن کاملا سفید رنگ شود . در این مرحله 1 میلی متر از سطح روی چوب برداشته شده و منافذ چوب باز می شوند. سپس چوب آماده ی رنگ زدن می باشد. اما با توجه به اینکه منافذ سطح باز می شود پس رنگ بیشتری به خود جذب کرده و نیاز است مقدار بیشتری از حد معمول رنگ تهیه گردد.

رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-12
رنگ-چوب-ترمو-و-روسی-آراد-چوب-ایرانیان-12

منبع: سایت آراد چوب ایرانیان www.awi.co.com

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید